Asiakkaiden muuttuneet kulutustottumukset asettavat verkkokaupalle uudenlaisia vaatimuksia.
Tiesitkö, että palautetta antavat asiakkaat ovat jopa 10 kertaa muita sitoutuneempia? Verkkokaupan konversiota parantaa usein huomattavasti, kun näistä kultaakin kalliimmista asiakkaista pystytään nappaamaan kiinni.
OP Verkkokauppakokemus -palautetyökalun avulla verkkokaupan markkinointia ja myyntiä on mahdollista tehostaa huomattavasti. Palautetyökalun keräämää dataa kannattaa hyödyntää ainakin käyttäytymisperusteisen email-markkinoinnin sekä -lisämyynnin tehostamisessa.
Palaute edistää myös yleisen asiakasymmärryksen kerryttämistä, joka puolestaan auttaa tekemään parempaa markkinointia kautta linjan.
Tunnistamattomille verkkosivukävijöille voidaan tarjota palautteenannon yhteydessä porkkanaksi esimerkiksi mahdollisuutta osallistua arvontaan. Palautetta antaneet kävijät ovat muita sitoutuneempia, joten samalla kun työkalu kerryttää arvokasta asiakaspalautetta verkkokaupan asiakkailta, kerää se myös arvokasta sähköpostilistaa markkinoinnin käyttöön.
Kerättyä sähköpostilistaa voi hyödyntää esimerkiksi uudelleenmarkkinoinnissa sekä suoramyyntikampanjoissa.
Miten asiakasmatkan eri vaiheissa kerättyä palautetta sitten voidaan käyttää lisämyynnin moottorina?
Automaattisen upselling-mahdollisuuden ansiosta sähköpostimarkkinointia on mahdollista personoida ja kohdentaa tehokkaasti jokaisessa asiakasmatkan vaiheessa, aina harkintavaiheesta ostokokemuksen arvioimiseen.
Asiakkaan verkkokauppaan palaamisen kynnystä kannattaa madaltaa personoiduilla tarjouksilla:
Palautetyökalun avulla verkkokaupan konversiota on mahdollista nostaa huomattavasti: kohdennetun lisämyynnin ansiosta tarjousten konversioprosentti voi nousta jopa yli kolme prosenttiyksikköä.
Verkkokaupan markkinoinnin tehostaminen on helppoa – siis jos tietää, mihin verkkosivukävijöiden käyttäytyminen oikeasti perustuu ja jos pystyy mittaamaan sitä, millaiset kävijät ovat verkkokaupan näkökulmasta kaikkein arvokkaimpia.
OP Verkkokauppakokemus -palautetyökalun avulla loppuasiakkaan keskiostosta, elinkaarta ja kokonaisarvoa verkkokaupalle voi seurata ja mitata ostopolun jokaisessa vaiheessa.
Työkalun avulla on mahdollista myös kategorisoida verkkokaupan asiakkaita eri ryhmiin ja kohdentaa personoitua markkinointia kävijöille kätevästi esimerkiksi tiettyjen tuotemieltymysten tai suosittelun kautta saapumisen perusteella.
Palvelun tarjoaa Checkout Finland Oy, joka on osa OP Ryhmää.