Tietopankki

Asiakkaiden muuttuneet kulutustottumukset asettavat verkkokaupalle uudenlaisia vaatimuksia.

Hyvä käytettävyys ja helppo asioiminen parantavat verkkokaupan konversioprosenttia.

Hyvä asiakaskokemus ennustaa verkkokaupalle korkeampaa konversioprosenttia, suurempaa keskiostosta ja parempaa asiakasuskollisuutta.

Verkkokaupan trendit vuonna 2018 lähtevät asiakaskeskeisestä ajattelusta. Nyt korostuvat kaikkikanavaisuus ja käyttökokemus sekä asiakaspalvelun ja markkinointisisältöjen saavutettavuus.

Mikä Suomen paras verkkokauppa -kilpailussa oli osallistujien mielestä kiinnostavinta ja mikä menestyksessä lämmitti erityisesti mieltä? Lue voittajien haastattelut!

Voittoon ylsivät verkkokaupat, jotka keräsivät kisan aikana verrattominta asiakaspalautetta.

Kokosimme yleisimmät kysymykset palautteen keräämisestä verkkokaupassa. Miten asiakaspalautetta voidaan kerätä häiritsemättä sivuvierailijoita ja katkaisematta ostoprosessia? Lisääkö palautteiden hallinnointi ylimääräistä työtä kiireisiin työpäiviin? Hidastaako palautetyökalu verkkokaupan käyttöä?

Iso haaste verkkokäyttäytymisen mittaamisessa on se, että monet analytiikkatyökalut tarjoavat vain raakadataa sivustokävijöiden käyttäytymisestä. Pelkkien lukujen sijaan asiakaskokemusta kannattaa mitata syvällisemmin. Tässä viisi tapaa kehittää verkkokaupan käyttökokemusta avoimen palautteen avulla

Palautetta antavat asiakkaat ovat jopa 10 kertaa muita sitoutuneempia ja siksi asiakaspalautteen keräämiseen kannattaa todella panostaa. Palaute edistää myös yleisen asiakasymmärryksen kerryttämistä, joka puolestaan auttaa tekemään tuloksellisempaa markkinointia ja myyntiä kautta linjan.

Verkkokauppa-asioinnissa voi asiakkaan näkökulmasta mennä pieleen yllättävän moni asia. Kankea hakutoiminto, mobiilioptimoimaton sivusto, puutteelliset tuotetiedot tai suppeat maksuvaihtoehdot saattavat saada asiakkaan kääntymään kilpailijan puoleen hyvinkin nopeasti.

Miten OP Verkkokauppakokemus toimii?

Helppokäyttöisen OP Verkkokauppakokemuksen avulla mittaat asiakastyytyväisyyttä eri kohdissa sivustoasi.

Työkalu tekee palautteen keräämisestä yksinkertaista, ja sen esimerkit auttavat kohdistamaan kyselyt ostopolun oikeaan kohtaan. OP Verkkokauppakokemus antaa nopeasti silmäiltävän kokonaiskuvan palautteista, ja avoin tekstipalaute tarjoaa lisätietoa verkkokauppasi parantamiseen.

Käytön aloittaminen on helppoa ja riskitöntä. 30 päivän maksuttoman kokeilujakson aikana voit tutustua kaikkiin ominaisuuksiin, eikä palvelu sido sinua määräaikaiseen sopimukseen. Käyttöönotto tapahtuu lisäämällä koodinpätkä verkkokauppasi lähdekoodiin.

Lue lisää